معاون بهداشت وزارت بهداشت در نشست بررسی روند اجرای برنامه ملی پزشکی خانواده و نظام ارجاع که با حضور وبیناری دانشگاههای علوم پزشکی کشور برگزار شد، بر تسریع در استقرار این برنامه در سراسر کشور تأکید کرد.
علیرضا رئیسی با اشاره به اینکه اجرای پزشکی خانواده و نظام ارجاع از تکالیف تعیینشده در اسناد بالادستی کشور است، گفت: این برنامه از اولویتهای اصلی حوزه سلامت به شمار میرود و مورد حمایت و تأکید رئیسجمهور نیز قرار دارد.
وی افزود: نتایج مطالعات کارشناسی و تجربههای موجود نشان میدهد اجرای برنامه پزشکی خانواده میتواند نقش مؤثری در افزایش بهرهوری نظام سلامت، مدیریت بهینه منابع، تسهیل دسترسی مردم به خدمات درمانی و ارتقای کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی داشته باشد.
معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به روند پیشرفت این طرح در کشور اظهار کرد: وزارت بهداشت با همکاری دانشگاههای علوم پزشکی و سایر بخشهای مرتبط، روند استقرار برنامه را به صورت مستمر دنبال میکند و نشستهای تخصصی برای ارزیابی عملکرد و رفع موانع اجرایی به شکل منظم برگزار میشود.
رئیسی در پایان موفقیت این برنامه را در گرو همکاری همه بخشهای نظام سلامت و مشارکت مردم دانست و تأکید کرد: با تداوم این همراهیها، اهداف پیشبینیشده در زمینه عدالت در سلامت و دسترسی بهتر به خدمات درمانی محقق خواهد شد.




نظر شما